google.com, pub-9591068673925608, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Kedinding wells will be reactivated - MEDIA MONITORING OIL AND GAS -->

Wikipedia

Search results

Tuesday, January 3, 2017

Kedinding wells will be reactivated



    Pertamina Exploration and Production (EP) 4 Field Asset Cepu plan to reactivation of some wells that are in the working area (WKP) Kedinding, Nglaho Village, District Kedungtuban. This reactivation is to increase the supply of oil production Kedinding Territory there are some wells that we will reactivation, "said Field Manager of Pertamina EP Cepu Agus Asset 4 Amperianto.

    Phase reactivation of wells, according to him, Pertamina stage of mapping and site surveys. Seen some point in the well location in pairs marker sign and given numbers as well, be said yellow ribbons on a small pole, there have been several well prepared. In fact, one of the basic drill in Kedinding been built and hardened. To sign had been installed was well prepared plan that will do a survey or location.

    Even so, in the region there was a well Kedinding active and inactive. Inactive This will be reactivated. However, he has not confirmed the time of reactivation. Because, still ripening process mapping survey. But there was definitely a work plan of the region.

IN INDONESIAN

Sumur Kedinding Akan Direaktivasi

    Pertamina Eksplorasi dan Produksi (EP) Asset 4 Field Cepu berencana akan reaktivasi beberapa sumur yang berada di wilayah kerja pertambangan (WKP) Kedinding, Desa Nglaho, Kecamatan Kedungtuban. Reaktivasi ini untuk menambah pasokan produksi minyak Wilayah Kedinding ada beberapa sumur yang akan kita reaktivasi,” kata Field Manager Pertamina EP Asset 4 Cepu Agus Amperianto.

    Tahap reaktivasi sumur, menurut dia, saat ini Pertamina tahap pemetaan dan survei lokasi. Terlihat beberapa titik di lokasi sumur di pasang tanda patok dan diberi angka serta, pita kuning dikatkan pada tiang kecil, sudah ada beberapa sumur yang disiapkan. Bahkan, salah satu landasan bor di Kedinding telah dibangun dan dikeraskan. Untuk tanda yang telah dipasang itu rencana sumur yang disiapkan atau yang akan dilakukan survei lokasinya.

    Meski begitu, di wilayah Kedinding ada sumur yang aktif dan tidak aktif. Yang tidak aktif inilah yang akan direaktivasi. Namun, dia belum memastikan waktu reaktivasi. Sebab, masih proses survei pematangan pemetaan. Tapi, yang pasti ada rencana mengerjakan wilayah tersebut.

Radar Bojonegoro, Page-29, Tuesday, Jan,3,2017

No comments:

Post a Comment

POP UNDER

Iklan Tengah Artikel 1

NATIVE ASYNC

Iklan Bawah Artikel